25.8.07

Markkinointipuhetta

Tänään joku sitten soitti ja tarjosi aikakauslehtiä. Kuultuani mitä on tarjolla, sanoin, etten nyt tilaa, sillä A-lehdet irtisanoi sen verran hiljan pitkäaikaisia ja nykysanonnan mukaan ikääntyneitä työntekijöitä, että pidän henkilökohtaista tilausboikottia.
Myyjä tarjosi sitten joitain muita lehtiä. Kerroin, että kaikista lehdistä Avotakka olisi ollut se, jonka olisin tilannut, jos asia ei olisi periaatteellinen.
Kaveri alkoi selittää, miten hyvä tarjous Avotakasta hänellä on. Sanoin, että juurihan sanoin, etten tilaa. "Kuuntele nyt loppuun", myyjä tiuskaisi. En ollut kiinnostunut.
Mies kertoi vielä minulle, että A-lehtien henkilökunnan irtisanominen ei ollut ikärasismia, vaikka se siltä saattoi ulkopuolisesta näyttää, ne vain sanoivat irti pisimpään olleet ja viimeksi tulleet.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jaa, ettei ollut ikärasismia!

KirsiMy kirjoitti...

ei kuulemma ollut.

Rita A kirjoitti...

Olen kaikin keinoin välttänyt puhelinmyyjiä. Tuo on aina kurja kohta keskustelussa kun suutahtavat siitä että heidät torjutaan. Tulee tiuskaisu tai hapan äänensävy tai jotain. Yhdelle olen oikein kerran suuttunut - ja minä sentään olen positiivinen ja asiallinen tyyppi joka omasta mielestään ainakin osaa puhua niin että siitä ei tarvitsisi loukkaantua. Kaikkia törppöjä niiden myyjien joukkoon osuukin.

Meillä on nyt puhelinmyyntikielto voimassa.

KirsiMy kirjoitti...

Itse hämmästyin tätä keskustelua, sillä omalle kohdelleni on sattunut aika joviaaleja puhelinmyyjiä tähän mennessä, useimmiten varmaankin jostain Pohjanmaalta tai Itä-Suomesta, mutta nyt oli tiukka kundi remmissä. Minulla ei ole mitään erityistä tarvetta miellyttää heitä eikä mitään erityistä tarvetta ostaa mitään, mutta tuskin koskaan tätä ennen olen päätynyt väittelyyn. Kokenut kaikki tietää ja vaivainen kaikki kokee.