29.4.08

Soneran sähköpostivika jatkuu toisin kuin tiedotteissa kerrotaan

Vastoin julkisuudessa ollutta tietoa Soneran lähtevän postin palvelu ei edelleenkään toimi.
Soneran sivuilla olevassa häiriötiedotteessa tosin kerrotaan, että Soneran sähköposti on saatu toimimaan. Tämä tiedote ei pidä paikkaansa.

Soitin tänään Soneran keskukseen klo 9.51, mistä yhdistettiin tekniseen asiakastukeen ja sieltä kerrottiin, että saapuvan postin palvelu toimii. Sanoin, ettei se ole ongelmani, vaan lähtevän postin palvelu. Tuki neuvoi, että voihan sitä käydä webmailin puolella lähettämässä.

Ihmettelin, miksi häiriötiedotteissa kerrotaan, että vika on korjattu, kun tieto ei pidä paikkaansa. Kyseinen herra kertoi, että tekninen tuki on pyytänyt muuttamaan häiriötiedotetta.

POP-sähköpostista ei voi lähettää. Webmailista toki voi lähettää; se toimii, jos omat työnkulut kestävät monessa sähköpostiosoitteessa webmailin käytön ja moneen kertaan salasanakirjautumisen.
Siirryin jo eilen käyttämään pelkästään gmail-tiliäni: muutenkin olen hinannut sähköpostiliikennettäni gmailiin, vaikka sen tietoturvassa on huolestuttava ongelma: palvelun tarjoajalta saattaa vuotaa tietoa. Oma sähköpostiliikenteeni ei kuitenkaan ole siinä mielessä kiinnostavaa kuin ilmeisesti kiinalaisten sähköposti.
Edit. klo 18.27 Kun tulin tunti sitten koneelle takaisin, viihdoin lähtevä posti tosiaan suhahti maailmalle parin päivän odottelun jälkeen.

9 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mietin jo pääni puhki, että missä voi olla vika, kun ei sähköpostini toimi. Nyt ei edes saapuva postikaan toimi, kun ei Sonera yhdistä. Se vaatii koko ajan salasanaa ja teki niin täi näin, niin herjaa, että sähköpostiosoite tai salasana ei ole voimassa sekä niitä ei voida vahvistaa. En onnistu edes webmailin kautta kirjautumaan. Outoa, että häiriötiedote kertoo aivan muuta, mitä todellisuus on. Raivostuttavaa!!!!

muoriska kirjoitti...

No mie olen jo toista vuotta sapettuneena käyttänyt sitä webmailia yksin omaan.. en viitti edes ns soneran omille sivuille edes katsoa enää.

KirsiMy kirjoitti...

No niin, nyt meikäläisen meilit taas kulkee.

Sampopankista tuli tänään anteeksipyyntökirje asiakkaille.
Näkisi vielä sen päivän, että Sonera myöntää virheensä, korvaa jotain edes ja pyytää anteeksi. Näkisi edes sen päivän, kun tiedottavat ongelmista rehellisesti.

Anonyymi kirjoitti...

Äsken sain jokusen viestin, mutta edelleen heittää näytille palkkia, jossa kyselee käyttäjätunnusta, kelpuuttamatta sitä kuitenkaan. Lähtevä posti ei edelleenkään kulje. Ei toimi kyllä kuten pitäisi. :(
En pääse webmailinkaan kautta, kun "käyttö on estetty" :(

KirsiMy kirjoitti...

Jaa-a, meillä osa perhettä pystyi lähettämään jo aamulla sähköpostia. Tiukkasin siltä teknisen tuen herralta silloin aamulla, koska vika saadaan kuntoon. Hän ei uskaltanut sanoa saadaanko tänään.

Anonyymi kirjoitti...

Piti vielä kysymän, että toimiiko sulla tänäänkään lähtevän postin palvelu? Ei toimi ainakaan mulla, joten en pääse lähettämään Outlookin kautta sähköposteja, vaikka saapuva posti näyttääkin kulkevan. Ei nääs edelleenkään hyväksy oikeuksia. :(( On tämä niin älytöntä!!!!

KirsiMy kirjoitti...

Tarjuska, sori, että vastaus viipyi. Minulla lähti toimimaan silloin 29.4. illalla ja siitä lähtien on taas nyt sitten vihdoin toiminut. Sitä ennenhän ainakin meikäläisen sähköpostissa oli moninaisia ongelmia vähintään viikon ajan.
Toivottavasti sinulla nyt jo toimii.
Sonera lähetti vastausmeilin, joka nyt tietysti oli vain copy paste -kamaa ainakin minulle 30.4. ja siinä taas annettiin moninaisia turhia neuvoja siltä varalta että asetukseni olisivat pielessä. Eihän ongelma ollut kaikissa asiakkaissa, vaan Sonerassa. Hassua. Mutta lähettivät sentään tyhjänpäiväisen vastauksensa tällä kertaa nopeammin kuin ikinä ennen, noin vuorokauden sisällä.

Tarjuska kirjoitti...

No, nyt näyttää taas pelittävän. Tosin piti soittaa Soneran asiakastukeen, jossa ilmeni, että osalla asiakkaista on tullut salasanan kanssa ongelmia ja salasana pitää muuttaa. Ihme ja kumma, että tänään jopa pääsin mail.inet.fi:n kauttakin, kun viimeksi tuli teksti, että "käyttö estetty". Salasanan vaihdolla siis homma korjaantui. Linjalla tuli roikottua ehkä noin vartti, ennen kuin vastasivat. Tosin Soneran etusivulla ei ollut uusia palvelunumeroita, vaan sain sen puhelimitse soitettuani entiseen numeroon. Parantamisen varaa olisi kyllä vieläkin palveluissa.

Anonyymi kirjoitti...

Niin, tuo edellinen oli minun postaukseni. :)