10.8.12

Westerfield International -yhteystietoja ei ole helppo löytää!

Edit. 300313
Tähän entryyn tulleen hämmästyttävän suuren kävijämäärän johdosta päivitän vielä saamaani tietoa tähän kärkeen. Suomi24-keskustelualueelta löytyi kommentti, jossa henkilö sai perintätoimistolta erittäin vaikeasti löydettävän kyseisen yrityksen puhelinnumeron. Tämä tieto on tällainen:

WESTERFIELD INTERNATIONAL AG:09 238 61 44 6 on tämä oikea asikaspalvelun numero. Sitä ei löydy kovin helpolla. Jouduin itse pyytämään perintätoimistosta ks. numeron.

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Westerfield International -yrityksen puhelinmyyjä soitti yli 80-vuotiaalle vanhukselle ja tarjosi
Goodshave -nimistä, ilmaista tuotetta, puhelimitse. Vanhukselle ei selvinnyt puhelun kuluessa, että hyväksyessään tämän ilmaisen tuotteen hän tulee samalla tilanneeksi kolmen kuukauden jaksoissa (edit, 14.8.)  liki 19 euroa maksavat karvojenpoistoterät – siis joka kuukausi. Mieleen jäi tämä ilmainen näyte.
Postissa tuli ilmainen tuote ja toinen tuote ja ilmoitus, että olet liittynyt jäseneksi ja nyt tulee joka kuukausi uusi paketti teriä!

Tämä vanhus ei ole ainoa, joka on joutunut jymäytetyksi tai harhaanjohdetuksi puhelinmyynnissä. Pelkkä Robinsonin listalle ilmoittautuminen ei riitä: epäeettisiä keinoja käyttävät puhelinmarkkinointia harjoittavat firmat kun eivät kuulu Asiakasmarkkinointiliittoon, joka huolehtii Robinsonin listan suoramarkkinointikiellon toteutuksesta. "Puhelin Robinson" -ohjeet täältä, Asiakasmarkkinointiliiton sivuilta.
Laki antaa kuluttajalle oikeuden kieltää puhelimitse tapahtuva markkinointi, mutta kielto on mahdollisesti tehtävä firma firmalta. Joka ei siis tahdo keskustella puhelimessa liittymä-, sähkö, lehti- tai muista ostoksista, saa ensin ilmoittautua Robinsonin listalle ja sen jälkeen ottaa lähestyvien firmojen yhteystiedot talteen ja nujertaa lähestymisyritykset yhden kerrallaan. Tämä on tietysti tehokasta siinä mielessä, että firmat eivät tykkää siitä, että jatkuvasti

Täällä Suomi 24:n keskustelussa puidaan saman firman markkinointia.
Goodshave, Good Shave tai vastaava puhelinmyyntiyritys -keskustelussa on tällä hetkellä 249 kommenttia.

Kun itse otin asian esille Facebookissa, heti löytyi yksi saman firman markkinoinnin tuttu omistakin kavereistani, nuori aikuinen. Hän kertoi, että "-- ilmaisen näytepakkauksen saa, jos samalla liittyy jäseneksi, jolle tulee säännöllisesti maksullisia lähetyksiä.--". No, yli 80-vuotiaalle ilmaisella näytteellä esitellyn, kuitenkin maksullisen, tuotteen peruminen ja ylipäätään huonosti esitellyn asian ymmärtäminen ei suju yhtä nopeasti kuin plus kaksikymppiseltä.

Entä kuluttajan oikeudet? Kuluttajavirastosta löytyy apua:
Puhelimitse tapahtuva markkinointi on etämyyntiä. Täältä löytyy pelisääntöjä. Peruutusaikaa on pääsääntöisesti 14 päivää.
Kuluttajalla on oikeus saada etämyyntikaupasta vahvistus.
Kuluttajan on saatava kirjalliset ohjeet kaupan peruutuksesta.

Tämä oli nyt toinen kerta, kun sama vanhus joutui huijauksen kohteeksi. Edellinen, puhelinliittymäkauppaa koskeva huijaus selvitettiin, kiitos operaattorin, joka oli valveilla myös. Moni seuraa varmasti mielenkiinnolla, kuinka kauan menee ennen kuin tämän kyseisen yrityksen toiminta tutkitaan laajemmin. Aineistoa tutkimiselle alkaa netissäkin näköjään olla melko paljon.

Ilmeisesti lansäätäjän pitäisi pohtia myös sitä, millä tavoin hyvin iäkkäitä ihmisiä suojataan tämäntyyppiseltä toiminnalta, tapahtuipa se puhelimitse tai jossain standilla.
Ajantasainen kuluttajansuojalainsäädäntö (etämyyntiä koskeva lansäädäntö ennen kaikkea lain luvussa 6).

Suomi24-keskustelu Westerfield Internationalista. Sieltä löytyy kiven alla olleita yhteystietojakin. Esimerkiksi nimimerkki Kusetettu kertoo tällaisen yhteystiedon: "WESTERFIELD INTERNATIONAL AG: 09 238 61 44 6 on tämä oikea asikaspalvelun numero. Sitä ei löydy kovin helpolla. Jouduin itse pyytämään perintätoimistosta ks. numeron."
Edit. 14.8. Nostan tähän kommenttilaatikosta yhden lisätiedon:
Anonyymi sanoi...
Tuo numero ei ole se mihin peruutus tehdään. Se numero tulee laskun mukana ja "toimisto" on Helsingissä. Puheluun vastaaminen kestää yleensä noin 10-15 minuuttia, mutta kannattaa odottaa kyllä sieltä vastataan.


Enirosta sen sijaan ei löydy Westerfield International -yhteystietoja.
Eikä Fonectastakaan. 

Sen sijaan täältä löytyy kokemustietoa: Älkää missään nimessä tilatko yhtään mitään, jos joku soittaa Westerfield International-nimisestä yhtiöstä...


EDIT. 17.12.13
Olen poistanut täältä kommentointimahdollisuuden, sillä viimeksi tähän ketjuun tuli epäasiallinen, rumaa kieltä sisältänyt kommentti, joka ei sisältänyt asiallista vastinetta kyseisen yrityksen puolesta. KirsiM

44 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos näistä tiedoista. Soitanpa huomenna tuohon numeroon ja perun tilauksen / jäsenyyden. Mukana tulleen lappusen mukaan: "JÄSENYYDEN IRTISANOMINEN ON HELPPOA." Tietoa miten se tehdään ei vain ole. :)

Anonyymi kirjoitti...

Tuo numero ei ole se mihin peruutus tehdään. Se numero tulee laskun mukana ja "toimisto" on Helsingissä. Puheluun vastaaminen kestää yleensä noin 10-15 minuuttia, mutta kannattaa odottaa kyllä sieltä vastataan.

KirsiMy kirjoitti...

Kiitos tiedosta, Anonyymi. Taitaa olla tavallista, että muuttelevat puhelinnumeroitaan, jotta ihmiset eivät tavoittaisi. Näitä keskusteluja kun on netissä jo monen vuoden ajalta kyseisestä yritystoiminnasta.

Anonyymi kirjoitti...

Täällä päin tuo kyseinen tapaus on sortunu ainakin sellaiseen mokaan että lähellä on rikosilmoituksen tekeminen. Itse liiketalouden koulutuksen käyneenä voin sanoa että sapettaa kyseinen toiminta..ja sapettaa jos kukaan ei voi/jaksa tehdä mitään tuollaselle.

Vaimolleni soitti kyseisestä paikasta myyjä. Hän kysyi aluksi että haluaako ilmaisen näytteen ottaa. Vaimoni oli sanonut että mikä ettei jos ilmainen on. Tämän jälkeen myyjä oli alkanut kysellä osoitetietoja sun muuta jolloin vaimoni oli sanonut ettei halua antaa eikä haluakaan ottaa mitään. Myyjä oli inttänyt jolloin vaimo oli jo todenteolla suuttunut. Kaikesta tästä huolimatta myyjä jatkoi edelleen jolloin vaimo löi puhelimen korvaan.

No annappas olla..vähän ajan päästä kotiin tuli kuitenkin paketti. Vaimo arveli että myyjä oli varmaan kettuuntunut niin paljon tylystä suuttumisesta ja puhelimen sulkemisesta että oli kiusalla lähettänyt kuitenkin vastoin asiakkaan suostumusta. Kaiken huippu on se että kirjeessä oli mukana valmiiksi tehty tilaus johon vaimollani ei ollut mitään osaa eikä arpaa. Kirjeessä pyydettiin soittamaan kyseiseen numeroon jos haluaa perua tilauksen. Noh..vaimoni heitti kirjeen roskiin. Jos ei ole tilannut mitään ei tarvitse myöskään peruttaa tilausta..yksinkertaista asiakkaan näkökulmasta. Eli tässä oli jo myyjä ylittänyt valtuudet..ei ole tilattu mitään eikä edes haluttu ilmaisnäytettä..niin tulee silti tilaus mikä on valmiiksi tehty. Kaikki tämä ilman minun vaimoni suostumusta. On rikos vaatia asiakasta tekemään jotain asian eteen mihin asiakas ei ikinä ole edes suostunut..vielä enemmän on väärin että tämä toiminta aiheuttaa asiakkaalle kuluja ja vaivaa vaikka asiakkaalla ei asiaan ole osaa eikä arpaa(puhelin lasku ja kaikki vaivan näkö mitä asian perumiseen tarvii). Eihän puhelin laskua paljoa tule mutta vaikka se ois vaan 10 senttiä niin se on laitonta.

No koska vaimoni oli heittänyt kirjeen roskiin koska hän ei ikinä ole mitään tilannutkaan niin vähän ajan päästä sieltä tulee uusi paketti ja lasku. Aijai..tämän takia minun täytyy jo mennä poliisi laitokselle selvittelemään asiaa koska en edelleenkään halua soittaa ja tehdä puhelin laskua numeroon mistä en ikinä eikä minun vaimonikaan ole tilannut mitään. mutta ylimäärästä vaivaa tämä kyseinen myyntipesäke on saanut paljon jo laittomalla toiminnalla asiakkaalleen kun hänen pitää poliisilaitoksellekin lähtee asian takia. okei..no poliisi ei voi asialle tehdä mitään ellei tee rikos ilmoitusta. onko kohtuutonta aiheuttaa normaali ihmiselle tälläsiä sotkuja pelkän puhelin soiton perusteella jossa ei ole tilauksesta sovittu sen taivaallista mutta josta kuitenkin tulee kaikista huolimatta laitontilaus. kyllä on. Vaimoni on väsynyt asian takia eikä jaksaisi tehdä mitään. Eikä tarviikaan koska ei ole ikinä suostunut mihinkään. Pakko jonkun on asialle kuitenkin jotain tehdä ettei tule maksuhäiriö merkintää.

Tässä nyt kauppakouluja käynyt sitten miettii ettää onko oikein että joku saa harjoittaa tuollasta laittomuutta ja kukaan ei kuitenkaan ryhdy vasta toimiin ellei itse tee jotain. Pienestä sotkusta tulee yllättävän iso ja vaivalloinen kun alkaa toimia asiakkaan oikeuksien mukaan. Suomenkielistä sähköpostia en ole löytänyt vielä ja numeroon josta ei olla tilattu mitään en edelleenkään soita. Saa nähdä mitä tekee.

KirsiMy kirjoitti...

Anonyymi, tuota itse pelkään kovasti: että joku röyhkeä firma väittää minun tilanneen ties mitä. Luultavasti siinä vaiheessa ryhtyisin jo melkoiseen oikeustaisteluun, vaikka tietäisin, että asia voi viedä kohtuuttomasti aikaa ja voimia. Kannattaa miettiä, mihin elämänsä energiat käyttää- Suosittelen tilauksen peruuttamista niin, että siitä jää dokumentti itselle, jos päädytte peruuttamaan tekemättömän tilauksenne. Nettikirjoitusten perusteella näyttää siltä, että postauksen tapaus vanhuksen huijaamisesta on vain yksi erittäin monista kyseisen firman toimista, jotka eivät ole lainmukaisia,

Anonyymi kirjoitti...

toi on hyvä pointti toi tuo että dokumentit jää tallelle..useissa tapauksissa välttämätön. Meillä tässä on sellanen etu moniin muihin tapauksiin nähden mitä oon lukenu että ei olla ikinä tilattu mitään ei mitään sinne päinkään ja lopuks vielä luuri korvaa eli westerfield on ylittäny toiminta valtuutesa ja lähettäny ilman meidän suostumusta koko tilauksen. Eli puhelin nauhotus on tässä vain meidän etu ja nykyään omat kännykätkin saa nauhottamaan tollaset puhelut mikä on hyvä. Useinhan noi vetoo siihen että puhelu on nauhotettu mutta tässä se ei hirveenä auta niitä koska kyseessä on laiton juttu niitten puolelta ja puhelu on vaan todisteena siinä muun materiaalin kanssa. Tästä seuraa väistämättä se että kaikki vaiva mitä koko jutusta on jälkeen päin aiheutunu meille on väärin koska koko juttu on lähtökohtasesti laiton eikä meillä oo siihen osaa eikä arpaa eikä mitään tekemistä. Jotenkin minua vaan sapettaa että jotkut tekee tuollasta..ja vanhusten kohalla erityisesti. Useimmissahan tilanteissa ne on toimina lain rajamailla eikä niitä voi syyttää mistään koska kyse on tietyllä lailla vaan niitten "oveluudesta", mutta onko toiminta kuitenkin moraalisesti oikein. enpä usko että voi kokee hyvää omaa tuntoo siitä että aiheuttaa turhaa kiusaa vaikka vanhuksille ja hankkii myynti voittoo "viekkaudella". Anteeks mulla taitaa olla vähä pitkät kommentit.

KirsiMy kirjoitti...

Tätä keskustelua seuratessa ja käydessäni olen päätymässä siihen tulokseen, että itse en osta mitään puhelimitse.

Unknown kirjoitti...

peruutusnumero kierrättää vaan vastausta: asiakasnumerosi tai postinumerosi on väärin ja 0.717 € kuluu minuutilta

Anonyymi kirjoitti...

Juu, kolmatta päivää yritän soittaa ja peruuttaa... jos keksin jonkun muun tavan, niin kerron.
yks höynäytetty...

Anonyymi kirjoitti...

Vanhuksille tyrkyttely ei kyllä olekkaan okei. Noin muuten täytyy todeta ottaneeni mielelläni kohtalaisen laadukkaita näytekappaleita mistä milloinkin vastaan. Se numero on kuitenki siinä laskussa, jos vaivautuu sitä vilkasemaan, ja puheluihin on menny se 20 sekunttia perua "jäsenyys".
Captchat ei muuten ole enään nykyään kovin fiksuja kun "robotit" lukevat niitä paremmin kuin ihminen. Itselleni ainakin tuottavat toistuvasti päänvaivaa.

Anonyymi kirjoitti...

tämmöisestä numerosta itsellä onnistui tilauksen peruuttaminen
09 329 61446

Anonyymi kirjoitti...

onko kenelläkään tuon firman sähköposti osoitetta?
luulisi toimivan helvetistä käsin, jos sellainen olisi mahdollista...

KirsiMy kirjoitti...

Anonyymi :( pidän aika mahdollisena tuota ehdottamaasi osoitetta, valitettavasti. Sveitsiläisessä tiedossa ei oo sähköpostia eikä nettisivua nimittäin... Itse en suostu kasvottomiin kauppoihin, jos sähköinen vuorovaikutus ei toimi.

Löytämäni tieto on täällä:
http://www.monetas.ch/htm/647/de/Firmendaten.htm?subj=1925573

Anonyymi kirjoitti...

10 min joutui jonottaa tuohon 09 alkuiseen numeroon, mutta ainakin puhelun perusteella homma onnistui kivuttomasti ja nopeasti ja tilaukset/jäsenyys pitäisi olla peruttu... saas nähdä tuleeko seuraavia paketteja sitten enään

Anonyymi kirjoitti...

Soitin laskulomakkeessa olevaan asiakaspalvelunumeroon, heti ei vastattu, mutta vastattiin kuitenkin, ja täysin ongelmitta sain peruttua tilauksen.

KirsiMy kirjoitti...

Näin itsekin lopulta tein. Aika kauan se puhelin soi ennen kuin vastattiin. Melkoin neuvoisin sanomaan puhelun alussa, että nauhoitamme puhelun todistamistarkoituksessa ja tosiaan nauhoittaa sitten, mikäli mutkia vielä ilmenee sen nauhoitteen sitten voi kaivaa todisteeksi. Kai yksittäinen ihminenkin voi varoittaessaan nauhoittaa puhelut firmoihin, jos kerran firmatkin voivat, uskoisin.

Unknown kirjoitti...

itse olen ollut kyseisiä ilmaisia tuotteita tarjoamassa, ei kiva. puhelut soitetaan tuntemattomasta numerosta ja vanhuksillekkin myydään, mikäli kuulostaa tässä päivässä olevalta. tiedän vuonna 30 syntyneille teriä lähetettävän. epäettistä ja harhaanjohtavaa markkinointia. todella inhottavaa. sama mies monen eri yrityksen takana eli leander-engström. ruotsin tv:ssä oli jonkin aikaa sitten puolustamassa ns. firmojensa toimintaa. eri bulvaani yritykset sitten toimittavat nämä "laatu" tavarat joista on joissain tapauksissa äärimmäisen hankala päästä eroon. joukkokanne olisi paikallaan. talkin people on yritys joka on saman miehen omistuksessa, call centter jonka nimi? ilmeisemmin vaihtuu.... soitetaan milloin mistäkin mm. ruby, infinity, goodshave, stepbystep ym. pelkkiä postilokero firmoja mm. ahvenanmaalla. googlettamalla flexifront/westerfield pääsee jo vähän jyvälle mitä tälläisellä kusetuksella tarkoitetaan... firmat ja tuotteet vaihtuu, nimet niiden takana ei. kätevää on myös rantautuminen paikkakunnille joissa työttömyys on kova, työntekijät saadaan suoraan palkkatuella te- toimistosta ja vaikka vaihtuvuus jostain syystä on kovaa luokkaa, riittää pohjapalkalla tulevia "rahan ahneita" aika lailla. moraali on touhusta kaukana. tähän tulisi kuluttajansuojan jo pikaisesti puuttua.

Anonyymi kirjoitti...

Hei, tässä uusi uhri!

Onnistuin perumaan asiakkuuteni Westerfield International -yritykseen soittamalla numeroon 0932961446. Jouduin odottamaan linjalla 20 min, josta annoin myös palautetta... "Ilmaisnäytteenä" minulle lähetettiin sheivi ja sukat, joista vasta sheivi tuli perille, paketti oli rikki laskua myöden... Vihdoinkin tänään pääsin linjoilla läpi ja sain peruttua tilauksen. ONNEKSI kysyin, että eihän mulle lähetetä nyt enää mitään tuotteita tai laskuja tms.? Ja yrityksen edustaja vastasi, että ei tästä tuotteesta. Ja ihmettelin vastausta, että en halua MITÄÄN postia teiltä enää. Virkailija katsoi nimeni perusteella mitä muita tuotteita minulle lähetetään ja perui ne samalla, kun kuulemma eri tuotteet on eri asiakasnumeron takana. Varmistakaa siis myös tämä asia jos onnistutte soittamaan.

Ihan hanurista tämmöinen pakkomyyminen. Hyvä tunne kun pääsee pois tuon yrityksen kuvioista. Ajattelin jo silloin, kun minulle "ilmaisnäytteitä" kaupattiin, että EI MISSÄÄN NIMESSÄ KANNATA LÄHTEÄ MUKAAN, mutta ajattelin peruuttamisen olevan oikeasti hieman helpompaa... No nyt sain sen tehtyä. Onnea muillekin!
-i

Sini kirjoitti...

Tuossa muutama tunti sitten unenpöpperössä tuli tilattua sheivi ja sukat. Nyt sitten pakettia odottelen, että pääsen perumaan. Kun ei käsisi niin, että ilmaispaketti tulee niin myöhässä, että se ensimmäinen maksullinen paketti ehtii lähetykseen asti. Siihen olen jo varautunut, että saan suurennuslasin kanssa lukea laskun/tilausvahvistuksen tai millä nimellä paperi sitten tuleekaan. Jos käy ohraisesti, niin sitten käy. Kantapää se on tehokkain opettaja.

Anonyymi kirjoitti...

Sain kiinni 09- alkuisesta palvelunumerosta ystävällisen asiakaspalvelijan. Pyysin välittämään palautteeni törkeän pitkäjonotuksellisesta palvelunumerosta asiasta vastuussa olevalle esimiehelleen. Tilausten peruuttaminen onnistui sujuvasti.
Westerfieldin suomalaisen asiakaspalvelun meili on suomi@westerfield.ch . Lukevat ja vastailevat sieltäkin.

Anonyymi kirjoitti...

Sain juuri peruttua 4:nä soitto yrityspäivänä ja usean tunnin yrittämisen jälkeen tuotepakettini!
Älkää hyvät ihmiset tilatko ainakaan tältä westerfield firmalta mitään. puhelinlasku on varmaan sitä luokkaa että olisin sillä ostanut jo vuoden lady shavet ja ison nipun sukkia!!
Huijausta!


Anonyymi kirjoitti...

Lähettäkää sähköpostia tuohon suomi@westerfield.ch osoitteeseen, niin vältytte puhelinlaskulta. Laitoin eilen illalla viestiä ja juuri oli tullut vastaus, että tilaukset ja asiakkuus peruttu.

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä, sähköpostilla onnistuu, vastaavat todella nopeasti, ja ystävällisesti !!

Maarit L kirjoitti...

Itselläni hyvä kokemus. Äsken soitin, vastattiin noin 5 min jälkeen. Tosi ystävällinen asiakaspalvelija. Ensin oli aikomus peruuttaa jäsenyys, mutta harvensinkin sitten toimitusvälin puoleen vuoteen.

Anonyymi kirjoitti...

Minna U.
Onnistuin ainakin itse (toivottavasti) tilauksen perumaan numerosta 0932961446. Jonotusaika oli runsaat 20 min, mutta asiakaspalvelija hyvin ystävällinen ja asiallinen ja tilauksen sai helposti ja nopeasti peruttua. Saa tietysti nähdä millainen puhelinlasku tulee...

KirsiMy kirjoitti...

Minna U, kiitos puhelinnumeroraportoinnista.

Itse olen päättänyt, että ellei firmalla ole yhteystietoja netissä helposti saatavilla, ei minulla ole asiaa firmalle; peruminen on todennäköisesti työlästä.

Anonyymi kirjoitti...

On tämä kummaa kauppatoimintaa silloin , kun soitetaan ja kaupataan tuotteita , niin sanotaan jollei halua jatkaa tilausta ilmaisen ensipaketin jälkeen , niin eipä sinne yhteyttä niinvaan saakkaan .
Soittoon ei vastata ja kun odotat niin tottakai se odottamisen maksaa soittaja . Saahaan sitä tuotteista kalliita tuolla tavalla . EN IKINÄ ENÄÄ SORRU MOISEEN JA PALAUTAN KAIKKI PAKETIT , MITÄ MINULLE TULEEKAAN . HUMPUUKIA KOKO HOMMA . T. Mirkku

Anonyymi kirjoitti...

luin tossa kommenttejanne, ja ei voi sanoa muutakun että oma vika. puhelun lopuksi tehdään äänikuitti, jossa sanotaan että on ilmoitettava asiakaspalveluun jos lisää tuotteita ei halua, ja asiakkaan on vastattava kyllä, tai pakettia ei lähetetä missään nimessä. asiakaspalvelu sijaitsee samassa mestassa ja siellä ruuhka aikaan vastataan n.10 minuutissa. peruutus tehdään tuohon 09- 329 alkuiseen numeroon, ja kärsivällisyys palkitaan. sähköpostilla ei voi peruuttaa, joten luuria käteen ja kannattaa vähän kuunnella tarkkaan mitä siellä selitetään enneku tulee foorumeille valittamaan.

KirsiMy kirjoitti...

Ymmärrän anonyymit kommentit, jos olette tulleet huijatuiksi, mutta anonyymiutta on vaikea ymmärtää, jos kokemukset ovat sellaisia, että ei tule nolatuksi mitenkään, vaikka kirjoittaa tunnistettavalla identiteetillä, joten pyydän: käyttäkää vakiintuneita nimimerkkejä tai nimeänne, kun kommentoitte, ellei asia ole kannaltanne nolo. Muussa tapauksessa saatan moderoida kommentin pois.

Tepa kirjoitti...

Myös lankesin nihin ilmaisiin teriin!
Onneksi löysin tämän sivun ja jaksoin odottaa 15 min ennen kuin vastattiin. Kivankuuloinen ja asiallinen palvelu tosin :) Nyt toivon ettei tule empää paketteja! Höylät kyllä olivat hyviä! pisteet niistä!

Anonyymi kirjoitti...

Innostuin tilaamaan ilmaiset sukat ja kalsarit. Laskussa olleeseen numeroon vastattiin pitkän odottelun jälkeen ja sain peruttua ''jäsenyyteni''. Kannattaa laittaa puhelimeen kaiutin päälle, niin ei tarvitse pitää korvalla koko aikaa. Olipa opetus. Ei koskaan enää ilmaisia tuotteita puhelintilauksena.

Anonyymi kirjoitti...

Innostuin tilaamaan ilmaiset sukat ja kalsarit. Laskussa olleeseen numeroon vastattiin pitkän odottelun jälkeen ja sain peruttua ''jäsenyyteni''. Kannattaa laittaa puhelimeen kaiutin päälle, niin ei tarvitse pitää korvalla koko aikaa. Olipa opetus. Ei koskaan enää ilmaisia tuotteita puhelintilauksena.

nipa kirjoitti...

LOISTAVAA, en itse edes muutama kuukausi takaperin puhelinmyyjän soittaessa olisi arvannut miten helposti tässä hommassa viilataan linssiin :-). Kovasti lupailtiin että on täysin ilmaista ja sanoin että jos se ei mitään maksa niin antaa tulla vaan ja jos tulee minkäänlaisia kuluja niin annetaan olla mutta pskat..

Ensimmäinen paketti oli toki ilmainen mutta nyt tuli kaksi uutta pakettia joissa molemmissa reilut 20 euron laskut mukanaan, yritetty viikon ajan soittaa tuohon asiakaspalvelunumeroon (eivät vastanneet vaikka parhaimmillaan tunninkin olen jonottanut) ja laskussa oleva automaattisen puhelinvastaajan numero sanoo vain ettei numerostani voi soittaa kyseiseen numeroon vaikkei minulla mitään estopalveluja pitäisi olla.

Laitoin nyt täältä saamaani sähköpostiosoitteeseen viestiä ja toivon että saan sillä peruttua tuon, toivon myös että ottavat paketit takaisin jos ne heille avaamattomana lähetän ettei tarvitsisi noita laskuja maksaa mutta alkaa vaikuttaa että nuo menee oppirahojen piikkiin...

En enää ikinä tilaa puhelinmyyjiltä mitään vaan aivan varmana tempaisen luurit korvaan jos jatkossa soittelevat, niin meni luotto taas kaikkiin noihin vaikka toisilla varmasti ihan hyviä tarjouksia jotka varmasti saa oikeasti helposti peruutettua.

Ei kukaan ole tehnyt ko. firmasta minkäänlaista rikosilmoitusta, ei voi olla kovin laillista moinen että asiakaspalveluun ei tunnu saavan yhteyttä ja pakettia ja laskuja vaan tulee?

Reijo H kirjoitti...

Suulas puhelinmyyjä sai minutkin lankeamaan ilmaiseen tuotteeseen. Hinta tulee kuitenkin maksettua, kun jonottaa siinä asiakaspalvelunumerossa (0,7€/min) peruuttamista. Laitoin peruutuksen tuohon edellä olevaan sähköpostiosoitteeseen. Saa nähdä toimiiko.

juha hellstedt kirjoitti...

pitäi löytyä kotisivukin mistä saa yhteyden .

KirsiMy kirjoitti...

Nykyaikana yrityksillä pitäisi olla tosiaan kotisivut ja niiden kautta tulisi saada yhteys yritykseen ja siellä pitäisi olla yrityksen osoite :) Jos tällaisia yhteyksiä ei löydy, se taitaapi olla merkki siitä, että firman luotettavuutta kannattaa testata ennen kauppojen tekemistä.

Anonyymi kirjoitti...

Raivostuttavaa tällainen
yritystoiminta!!!

Laitoin peruutuksen jo yli kuukausi sitten emailina, joka nähtävästi meni perille. Ja nyt tuli paketti, jonka lähetän avaamattomana takaisin ja soitan annettuun puhelin numeroon.

Miten tähän ei puututa viralliselta taholta?

En ikinä enää sotkeudu tämän kaltaiseen. Ja olen kaikenlaisille puhelinmyyjille entistä tylympi.

Leena

Anonyymi kirjoitti...

Hei

Laitoin viestin suomi@westerfield ja peruutin jäsenyyden.

Sain yhteyden puhelimitse 09 32961446 ja sain tehtyä peruutuksen. Tosin monta kertaa kysyttyäni onko nyt jäsenyys peruttu, ei tullut suoraa vastausta! Vain, että olen perunut tilauksen. Katsotaan minkälaista jatkoa seuraa. Puhelimessa kyllä vahvistivat, että emaili oli tullut perille. Hyvä niin.

Leena

Unknown kirjoitti...

Minullekkin joku jantteri kesällä soitti ja tätä tarjosi, typeryyttäni toki tilasin. Puhelukin antoi jotain osviittaa kyseisestä firmasta. En ollut kerennyt vielä täyttää 18vuotta kun se tyyppi sieltä minulle soitteli, joten hän vain totesi puhelimen toisessa päässä että '' No minäpä laitan sinun syntymä-ajaksesi 1. elokuuta '' vaikka oikea päivä on 14. päivä. No se oli minulle ok, en tajua nyt yhtään että miksi. No hän lupas paketin saapuvan 3viikossa... paketti saapui minulle tänään, eli olen joutunut odottamaan yli kuukauden, yli kolme viikkoa.Aukaisin paketit ja olin aivan kauhuissani sitten kun lähdin googlettelemaan että miten saisin peruutettua nämä turhuudet. No.. löysin tämän kirjoituksen ja menin lievästi sanottuna ehkä jopa paniikkiin. No otin laskun jossa on asiakaspalvelun numero tuo 09....446 ja heillä meni minun kohdallani vähä reilu viisi minuuttia vastata ja sain peruutettua molemmat tilaukset! Toki nainen luurin toisessa päässä kuulosti vittuuntuneelta, mutta sanoin että nyt ei anna nuoren opiskelijan rahatilanne myöten, että ny ei voi muuta kuin perua, ja sanoikin ihan selvästi että enään ei pitäisi paketteja tulla... Kauhulla odotan onko niitä enään tulossa oikeasti!

KirsiM kirjoitti...

Oho. Kannattaa ehkä yrittää päästä eroon sillä perusteella, että itse oli alaikäinen eikä ymmärtänyt, mihin vietiin, kuten asia taisi ollakin.

Anonyymi kirjoitti...

Joo lähdin kans tohon partaterä leikkiin mukaan. Ensimmäisen laskun kun sain ni soitin ja perusin koko hela homman. Tästä huolimatta partateriä tuli ja laskuja kans, yritin soittaa uudestaan mutta nro ei käytössä!! en löytäny uutta numeroa. Nyt sit löysin uuden numeron ja vihdoin sain kiinni asiakaspalvelusta henkilön jolle asiasta purkauduin ja tovin asiasta kollegansa kanssa keskusteltuaan päättivät mitätöidä laskut noin 2,5 vuoden ajalta yhtäkään en oo maksanu joten ne on jo menny perintätoimiston kautta ulos-ottoon. Seuraavaksi selvitän ulosoton asiat ja sitten tä helvetin oravanpyörä on toivonmukaan hoidettu.

Anonyymi kirjoitti...

Itsekin sorruin tilaamaan terät ja sukat, ja nyt uuden paketit molemmista ja pitää maksaa yhteensä melkein 44e näistä paskoista... Ottaa niin kyllä pannuun, olen soittanu viis kertaa kans "asiakaspalveluun" jossa ei vastata, tai muka että aina näppäilen jäsennumeron väärin kun koitan peruuttaa tilausta. Hemmetin vaikeeta päästä eroon koko jutusta. Laitoin nyt kanssa sähköpostia firmalle, toivottavasti sillä pääsisi eroon tästä nyt sitten.

Pekka Mäkinen kirjoitti...

Kaikkien jotka vuosien varrella ovat kokeneensa tulleet huijatuksi, on vaadittava rahat takaisin yhteiskanteessa tätä firmaa vastaan. Firman omistajalta on saatava kaikki kulut korkoineen takaisin. Aivan sama ruljanssi kuin Win Capitalla on oikeus ja kohtuus.

Jonkun vain pitäisi lähteä viemään tätä eteenpäin. Velkojia kyllä riittäisi. Pekka Mäkinen

Kirsi;M kirjoitti...

Hyvä ehdotus, Pekka M. Kyse varmaankin on siitä, että vaatii aika lailla viitseliäisyyttä ryhtyä tähän hommaan. Toisaalta tämän asian esiin nostaminen täällä on vakuuttanut ainakin minut siitä, että ongelma polttelee kovin monen mielessä – sekä kommenttien määrä että hakutulosten huikea määrä kertovat tästä.