Helsingin kaupunki kutsuu meikäläistä maksuttomaan rintasyövän seulontaan. Hienoa.
Palvelu on ostettu yksityiseltä. Varmaan korkeaa laatua siis!
Puhelimeen vastataan heti:
"Olette jonossa... olette edelleen jonossa..."
Huh huh, onpa pitkä jono! Ihmisparat, kun joutuvat välipäivinä olemaan töissä. Useita tunteja pelkkää puhelimessa istuksimista, vaikka voisi olla kotona sulattelemassa kinkkua.
No, voinhan jättää soittopyynnön. Vähän arveluttaa, että vastaajalle pitää jättää henkilötunnus. No, kai Helsingin kaupunki vastaa siitä, ettei henkilötunnustani käytetä väärin. Toivottavasti. Tuli mumminkin vähän outo olo: meniköhän viestini edes nauhalle, kun ei tullut mitään kuittaustakaan.
Jospa siis kuitenkin varaisin sen ajan netin kautta, se on aina auki. Taas ne kysyy henkilötunnusta kirjautuessa. Salasana tuli kirjeessä. Kalenterista voi varata ajan. Ai, ei yhtään aikaa koko tammikuussa. Oho. Eikä helmikuussakaan, vaikka ottavat iltayhdeksään saakka... Ai, ei koko ensi vuonna. Oho. On yksityisellä sektorilla ainakin hommia. Nyt kyllä taisi käydä niin, että minä onneton raukka jään ilman mammografia-aikaa, kun se piti varata tämän vuoden puolella eikä varaaminen onnistu enkä ole tavoittanut yhtään oikeaa ihmistä vielä. Pitää yrittää vielä soittaa yrityksen keskukseen.
Tietääköhän palvelun tilaaja tästä hommasta. Veromarkkoja taitaa palaa aika lailla, mutta tuleeko seulonta hoidetuksi muiden osalta. Olenkohan minä ainoa, jolta ei onnistu.
Edit. klo 11.40 Kyllä se lopulta sitten onnistui, keskuksen kautta. Ovat näköjään vain varanneet liian vähän henkilökuntaa (vastaaja oli tosi tehokas) ja sitten ilmeisesti niiden atk-järjestelmä vain on rikki.
6 kommenttia:
No heh, harmittelevat nyt varmaan siellä sitkeyttäsi (tämä siis sarkasmia).
Ehkä yksityinen halusi antaa asiakkailleen kotoisan tunteen ja olla mahdollisimman samanlainen kuin julkinen terveydenhuolto (tämäkin sarkasmia) ;D
Minä kävin muutama kuukausi sitten mammografiassa, lienee tuo sama yksityinen Mikonkadulla. Varaus sujui helposti puhelimessa ja sain ajan seuravaalle viikolle!
Joskus näinkin.
Jee, Elegia :)
Susu, kiva kuulla, että sinulla sujui. Minä tosiaan yritin muutaman tunnin ajan eikä vastaaja edes kertonut, mitä jonottaminen maksaa.
Netissä palvelu oli sellainen, että sinne pääsi. Kaikki ensi vuoden ajat olivat palvelun mukaan varatut.
Onpas ollut ikävä "jouluruuhka" yksityisellä. Itse kävin huhtikuussa ja pääsin puhelimitse läpi kerta yrittämällä ja ajankin sain tosi nopeasti. Taisi olla jo seuraavalla viikolla. :)
Ehkä nämä välipäivät ovat sitten vaikuttaneet asiaan ja tuo netti sitten ihan omaa utopiaa.
HUH! samaan ongelmaan törmää usein, todella ärsyttävää että jos haluat varata aikaa jonnekin niin ensin pitää varata päivä aikaa jotta on sitten aikaa varata sitä aikaa, kun ei tiedä kauanko pitää linjoilla notkua.
nyky-yhteiskunnassa pitää olla sisukas =)
Hyvää uutta vuotta sinulle!
Itse sain kutsun vasta näin loppuvuodesta, koska olen loppuvuonna syntynyt. Dead line, jotta voi palvelua käyttää, oli asetettu vuodenvaihteeseen. Niinpä kaikki loppuvuonna syntyneet ja luultavimmin myös mattimyöhäiset ottivat yhteyttä vuoden viimeisinä päivinä, mikä pitäisi olla tiedossa sekä atk:lla että työnjohdolla, kuvittelen. Terveydenhuollon atk-järjestelmissä on ollut runsain mitoin ongelmia. Aprikoin sitäkin, miksi ihmeessä tunnistetietona käytetään henkilötunnuksia, kun järjestelmät eivät ole luotettavia.
Erakko, joillain on kuitenkin onnea näissä jutuissa, kuten SusuPetalin kommentti osoittaa. Ehkä se vain on niin, että kaikki huonoa kohtelua saavat valittavat ja lähes kaikki hyvin palvellut ovat hiljaa. Viimeksi, kun kävin samassa buljussa mammografiassa, ei ajanvarauksessa ollut ongelmia, mutta siitä on aikaa.
Hyvää uutta vuotta :)
Lähetä kommentti