Silloin asiasta syntyi moninaista ajatuksenvaihtoa niin Helsingin bussiliikenteen kuin liikennesuunnitteluvirastonkin kanssa (ajatuksenvaihtoa voi hieman lukea postauksen kommenteista).
Laiturialueen suunnitteluvirheelle ei ole tehty yhtään mitään.
Olen jo monta vuotta miettinyt, etta paattajille pitaisi jarjestaa pakollinen min. kahden viikon mittainen pyoratuolikurssi, jona aikana he joutuisivat itse kokeilemaan elamaa pyoratuolista kasin, eika pelkastaan virka-aikaan, vaan koko kurssin ajan. Kurssia voisi samalla tehostaa, niin etta he joutuisivat myos sina aikana tulemaan toimeen minimituloilla/-korvauksilla, ja jarjestamaan itse tyomatkansa em. budjetin rajoissa..
EHKA he oppisivat kiinnittamaan tiettyihin asioihin enemman huomiota?
(Tuo tuskin koskaan toteutuu, mutta voihan sita unelmoida..)
Stello, saisi HKL:n johto tai YTV:n johto myös testata työnsä tuloksia. Mutta tosiaan, perehdytystä he luullakseni tarvitsisivat. Kävin aamulla Laukaan kirkossa ja ensimmäinen juttu, joka pisti silmään, oli se, miten sinänsä luultavasti oivan pyörätuoliliuskan päätteeksi oven kätisyys oli väärä.
Taalta kotimaisemista tulee mieleen yksi ulkoilualue, jonka parkkipaikalla on selkeasti merkitty invapaikka, mutta parkkikselta varsinaiselle ulkoilualueelle johtavat portit ovat niin kapeat (ja vankasti rakennetut), ettei niista saisi ainakaan pyoratuolia lapi millaan keinolla! Etta se ulkoilu jaisi sitten ihan parkkipaikasta nauttimisen asteelle..
Niinpä, testiajo paljastaisi suunnittelijoillekin moiset hölmöydet. Monet asiat suunnitellaan paloittain eivätkä suunnittelijat tiedä toisistaan. Jos esteettömyyttä ei ole otettu koko linjassa tosissaan, tuloksena on sitten tuollaisia ahtaita portteja.
4 kommenttia:
Olen jo monta vuotta miettinyt, etta paattajille pitaisi jarjestaa pakollinen min. kahden viikon mittainen pyoratuolikurssi, jona aikana he joutuisivat itse kokeilemaan elamaa pyoratuolista kasin, eika pelkastaan virka-aikaan, vaan koko kurssin ajan. Kurssia voisi samalla tehostaa, niin etta he joutuisivat myos sina aikana tulemaan toimeen minimituloilla/-korvauksilla, ja jarjestamaan itse tyomatkansa em. budjetin rajoissa..
EHKA he oppisivat kiinnittamaan tiettyihin asioihin enemman huomiota?
(Tuo tuskin koskaan toteutuu, mutta voihan sita unelmoida..)
Stello, saisi HKL:n johto tai YTV:n johto myös testata työnsä tuloksia.
Mutta tosiaan, perehdytystä he luullakseni tarvitsisivat. Kävin aamulla Laukaan kirkossa ja ensimmäinen juttu, joka pisti silmään, oli se, miten sinänsä luultavasti oivan pyörätuoliliuskan päätteeksi oven kätisyys oli väärä.
Taalta kotimaisemista tulee mieleen yksi ulkoilualue, jonka parkkipaikalla on selkeasti merkitty invapaikka, mutta parkkikselta varsinaiselle ulkoilualueelle johtavat portit ovat niin kapeat (ja vankasti rakennetut), ettei niista saisi ainakaan pyoratuolia lapi millaan keinolla! Etta se ulkoilu jaisi sitten ihan parkkipaikasta nauttimisen asteelle..
Niinpä, testiajo paljastaisi suunnittelijoillekin moiset hölmöydet.
Monet asiat suunnitellaan paloittain eivätkä suunnittelijat tiedä toisistaan. Jos esteettömyyttä ei ole otettu koko linjassa tosissaan, tuloksena on sitten tuollaisia ahtaita portteja.
Lähetä kommentti