Solo-käteisautomaateissa on puhelinnumero, johon tulee ottaa yhteyttä, jos automaatti vaatii huoltoa. Numero ei ilmeisesti ole toiminnassa viikonloppuisin, mutta yhteystiedoissa ei asiasta ole mainintaa. Paitsi että tällainen on huonoa asiakaspalvelua, ammattini puolesta totean, että käytäntö kasvattanee henkilökunnan stressiä ainakin kortinsulkupalvelussa, sillä sinne minäkin soitin, kun en tiennyt miksi varsinainen numero ei vastaa. Kyseinen päivystäjä yritti olla minulle kohtelias, mutta ei luvannut välittää valitustani eteenpäin, joten täytyy lähettää vaitus tätä kautta.
Olisin siis alunperin ilmoittanut, että kaupunginosamme ainoa käteisautomaatti on särjetty. Säälin vanhoja ihmisiä, jotka jäävät neuvottomina seisoimaan koneen eteen, jos kone ei anna rahaa. Seuraavalle on pitkä ja viikonloppuna hankala matka eikä täälläpäin ole arkenakaan pankin kopperopita, mistä voisivat ikäihmiset käydä nostamassa seteleitä. Kivenheiton päässä automaatistamme on muistona vanhoista ajoista nurinmennyt kapakka, jonka ovenripa on erään edesmenneen pankin maapallologolla varustettu.
Onko tämän heikon palvelun takana sellainen ajattelu, että ihmiset siirtyvät käyttämään maksukortteja, kun käteisautomaatit eivät toimi tai niitä on vaikea löytää, vai onko se uuden alamaiskulttuurin entistä tehokkaampi ulottaminen myös tänne talouselämän suuntaan?
Ystävällisin terveisin ja vastaustanne odottaen Kirsi Myllyniemi, henkilöasiakkaanne
1 kommentti:
Kone on vain kone ja automaatti on automaatti.
Sampo-pankki vastasi tänään valitukseeni sähköpostitse.
Sieltä kerrottiin, että käteisautomaatteja hoitaa Automatia Oy ja automatia Oy:n automaattinen palvelujärjestelmänsä on ilmeisesti pettänyt juuri sattumalta Puistolan kohdalla.
Kannattaa panna nimi mieleen, jos tilaa automaattisia järjestelmiä. :I
Lähetä kommentti