Soneran asiakaspalvelussa ei vastata, ja jos vastataan, ei osata neuvoa.
Nyt tuli tieto, että TeliaSonera muuttaa maksuttomat 0800-alkuiset asiakaspalvelunumerot maksullisiksi toukokuun alusta.
Asiakaspalveluun ja Soneran tekniseen tukeen soittava asiakas joutuu pulittamaan myös jonottamisesta.
Sonera kuulemma taas lupaa parantaa puhelinpalvelutasoa ja lyhentää jonotusaikoja. On luvannut julkisuuden edessä ennenkin – ja pitänyt sanansa, kunnes julkisuus on tasaantunut. Nyt kuuluu taas tarinoita mammuttipitkistä jonotusajoista.
11 kommenttia:
Näin Soneran johtava perustelee asiaa: "Kannustamme ihmisiä hoitamaan rutiiniasioita internetissä".
Mielestäni tuo on aika hölmöä. Millä otat yhteyttä, jos internet ei toimi!!!!
Itse kun aikoinaan vielä olin heidän asiakas (reilut 10 vuotta) ja irtisanouduin heistä juuri näiden jonotusongelmien takia (jonotin välillä asiakaspalveluun noin 3 tuntia yhden illan aikana). Mietin vain, että jos vielä olisin heidän asiakas ja joutuisin maksamaan vielä tuosta 3 tunnin jonotuksesta... niin ei kyllä naurattaisi.
Onneksi vaihdoin laajakaista ja puhelinliittymien tarjoajaa ja nykyään en jonottele tuollaisia aikoja. En kyllä jonota enää ollenkaan kun ei ole aihetta.
Itse kyllä varsinkin tuollaisten päätösen jälkeen vakaasti harkitsisin, että mikä olisi liittymäntarjoajani.
Niin ja piti vielä sanoa, että ainakin silloin kun heidän asiakkaansa vielä oli ja kyllästyin noihin jonottamisiin. Otin heihin yhteyttä heidän nyt toivomallaan tavalla eli internetin kautta. Odotin viikon heidän vastaustaan, joka sitten oli, että "jos ongelmanne vielä jatkuvat, olkaa hyvä ja soittakaa asiakaspalveluumme".
Eli millä otat internetin välityksellä yhteyttä, jos vastaus on tuollainen.
Tuollainen kommentti kertookin siitä, miten hyvin Soneran johto on selvillä asiakkaidensa tarpeista ja mahdollisuuksista, Maiju.Itse olen ollut täydellisessä pimennossa, jos Soneran palvelut eivät toimi. Tieto esimerkiksi siitä, että postipalvelu tökkii, jos se nettisivuille tulee, niin se tulee kai päivän, parin viipeellä. Nyt eivät omat postini ole viipyneet päiväkausia matkalla kuten joskus ennemmin. (En tosin juuri lainkaan käytä Soneran laatikkoa sen epäluotettavuuden ja pienen koon vuoksi.)
Nettikysymyksiin vastataan Sonerasta oman kokemukseni mukaan parin, kolmen viikon sisällä hehe.
Soitin Soneran huoneisto-liittymän muuttuessa asdl-liittymäksi Soneralle, kun yhteyttä emme saaneet toimimaan toivotulla tavalla. Jonotin kahden päivän aikana asiakaspalveluun 2 tuntia+ 3 tuntia. Miten olisin ottanut yhteyttä internetin kautta, kun laajakaista ei toiminut? Laitoin palautetta asiasta, mutta ei kukaan ottanut yhteyttä, joten se siitä. Täytyy kai vakaasti harkita asiaa, jos tämä yhteys ei toimi. Puhelinliittymä on TeleFinlandian, mutta eikös sekin kuulu Soneralle, joten mitenköhän heidän asiakaspalvelunsa palvelee?
Joo, vielä piti lisäämän, kun käväisin Soneran sivustolla. Siellä on teksti palaute-osiossa:
"Huom! Vikatilanteissa pyydämme teitä ottamaan yhteyttä puhelimitse. Näin saat avun mahdollisimman nopeasti ja me saamme vikatilanteesta kaiken haluamamme tiedon yhdellä kertaa."
...hieman ristiriitaista! :)
Ja sitten Sonera selittää selkiyttävänsä ydintoimintojaan ja alkaa kilpailemaan luotottamalla ja myymällä ihan puheluihin/ internettiin liittymätöntä tekniikkaa. Onneksi vaihtoehdot täällä syrjässäkin lisääntyy.
Ja kun määräaikainen liittymä menee nyt keväällä katkolle.. niin helpottaa taas paljon vertailua tämmöinen.
Ja toisekseen eikös asiakaspalvelun pitäisi olla ilmaista? Sehän laskutetaan tuotteen+ yms hinnassa.
Ei kait heille muut soita?
Ja jos tähän mennään.. se pitää näkyä hyvityksenä laskussa jos palveluntarjoajan virheen/vian takia ei saa palvelua toimimaan, ja siksi joutuu soittamaan.. Ja Sonerahan on ollu viime aikoina OMIEN mokien takia polvillaan.
8[ Ei helvetti!
Mullahan tuli Soneran-paskasta mittari täyteen jo aiemmin ja lopetin asiakassuhteen. Valveutuneena kansalaisena laitoin tämän kirjoituksen Delin kautta maailmanlaajuiseen jakoon.
Meillä on ollut soneralle asiaa lähinnä juuri toimimattoman internetin takia!!!
Kesällä soitin soneran keskukseen, kun asiakaspalvelujono oli liian pitkä. Sieltä luvattiin yhdistää asiakaspalveluun, johon älähdin ettei sinne kun siellä on niin pitkä jono. Keskus totesi, että nämä maksulliset otetaan ensin ja pääsinkin heti läpi. Että sillai...
Internet ei ratkaise mitään, ellei sinnekin vastata nopeasti. Sen pitäisi oikeastaan olla chatti että voi hoitaa homman kerralla, yleensähän ei ensimmäisellä kysymyksellä saa tyhjentävää vastausta.
Soneran viestintämallissa on jotain pahasti pielessä, kun asiakkaat saavat vain jatkuvan julkisen haloon kautta minkääntasoista palvelua ja siitä pitää maksaa moninkertaista hintaa. Itse en ole muuten edes yrittänyt tilata niiltä mitään "8 megan" laajakaistaa, koska jo aikaa sitten Maijun blogista opin, että firma rahastaa mielikuvista. Itseäni harmittaa rajusti, että olemme kaapeliverkon ulkopuolella. Olisin kokeillut jo ajat sitten Welhoa.
Torstaina itselleni tuli ongelma S-pankin tunnusten kanssa. Laitoin viestin pankkiin ja pyysin soittamaan. Kaveri soitti perjantaina minulle ja kysyi suunnilleen: "Miten voin palvella?" Siinä hetkessä aloin mielessäni siirrellä raha-asioitani nykyistä enemmän S-pankkiin. Hyvä palvelu ja asiakkaiden ystävällinen kohtelu ovat mielestäni kilpailuetu.
Sonera haluaa nyt vain rahastaa, taitaa olla talousasiat huonosti... Kun laskustakin pitää nyt maksaa paperimuodossa. Yritin heidän sivultaan selvittää miten saan laskun suoraan verkkopankkiin, ettei sähköpostiin kuin haluaisivat sen kai tulevan. En kyllä oikein ymmärtänyt miten se tapahtuisi, sähköpostin kautta en laskuja huoli missään tapauksessa. Siispä vaihdan laajakaistatoimittajaa ensi tilassa.
Anonyymi, herroilla on aina talousasiat sen verran huonosti, että lisä ei tee pahaa.
Sonera kyllä hukkaa sähköposteja ja hidastelee niiden toimittamisessa sen verran, että niiden pitää varmaan ostaa jostain muualta luotettava toimittaja.
Lähetä kommentti