11.12.06

Useimmiten vika on johdossa

Vakavien ajatusksien Jussi kertoi, ettei Oulun puhelin ole kovin häävi internettuen antaja. Ehkä joku lukija osaa neuvoa Jussia, kun operaattori ei osaa?
---
Tänä aamuna koin yllätyksen. Yllätys ei ollut se, että internetyhteys ei toiminut. Asia harmitti. Tutkin kaapelit, muistaen entistä työtoveriani (johtajan vävypoika muuten), joka hoki tietyissä tilanteissa, että "useimmiten vika on johdossa". Sammutin koneen, sammutin ja käynnistin modeemin... Mikään ei auttanut.
Valmistauduin tunnin jonottamiseen Soneran linjoilla. Vastaus tuli parin minuutin sisällä. Olin ällistynyt.
Ystävällinen nuorimies kysyi henkilötunnustani. Oho: en muistaakseni soittanut lääkäriin. Ne hakee henkilötunnuksella tietojani. En antanut. Mistähän ne on sen sotuni saaneet. Tietoni löytyivät Soneran järjestelmästä käyttäjätunnuksellakin.
Tekninen tuki ei tuntenut lainkaan Safari-selainta. Hän kyseli, eikö minulla ole Internet Exploreria. Kerroin, etten uskalla käyttää.
Kesken puhelun yhteys alkoi toimia itsekseen. Hehheh.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Eräs kaverini kertoi Sonerasta taas oikein huippujutun.

Hänen 11-vuotiaalla tyttärellään on ollut Soneran liittymä. Tämä ystäväni soitti Soneralle ja kysyi, että koskahan sunnuntai-etupuhelusopimus olisi päättymässä, että hän haluaa irtisanoa sen.

No sanottiin, että se päättyy joulukuussa.

No kului sitten jokunen viikko kun tyttären kännykkään tuli viesti, että "sunnuntaisopimuksenne on päättymässä, jos ette irtisano sopimustanne tiettyyn päivään mennessä sopimus tulee jatkumaan automaattisesti" tai jotain vastaavaa.

Ystäväni soitti kiukuissaan Soneralle, että "mitä hemmettiä". Asiakaspalvelija sanoi, että "ei näy koneella, että sopimusta olisi irtisanottu".

Eli aika outoa touhua jälleen kerran. Eli ensiksi irtisanotaan puhelimitse ja sitten ei taas yhtäkkiä näykään tämä irtisanominen.

Eikä taaskaan mitään kunniamainintaa saa tämä Sonera jälleen kerran tästäkään tapauksesta.

Kuulemma alkoivat kaupitella tälle 3G-kännykkäliittymiään, mutta ystäväni vaihto operaattoria, miksiköhän?

KirsiMy kirjoitti...

Ehdottomasti kannattaa liikkua ja katsoa, missä on paras asiakaspalvelu, kilpailukykyisimmät hinnat ja parhaat tuotteet. Ehdottomasti kannattaa kertoa kavereille saamastaan kohtelusta ja tuotteen laadusta, Maiju.
Aloin jo aavistella, että Sonera on tehnyt fortumit asiakkaiden jonotuttamisessa.
Epäilen, että Sonerasssa ei myönnetä, mutta palaute vaikuttaa.

Unknown kirjoitti...

Siellä(kään) ei myönnetä mitään. Missä sitten myönnetään?

II
Haastan sinut kohta.

KirsiMy kirjoitti...

Saa nähdä, minkä haasteen saan, Neulekirppu. Kaksi haastetta on jo saatu :)