Sähköpostipalvelu on laajakaistan lisäpalvelu. Käsittääkseni Soneran sopimusehdoista löytyy maininta, ettei se vastaa eikä korvaa siitä aiheutuvia ongelmia ainakaan yksityisasiakkaille. >:(
Jonottaminen tuntuu olevan päivän sana asiassa kuin asiassa.
Olen solminut laajakaistasopimuksen ties koska. En jaksa katsoa, mitä siellä sanotaan. Lisäpalvelu se ei missään tapauksessa silloin ollut. Laiskuuttani vain en ole vaihtanut operaattoria. En tahtoisi joutua ojasta allikkoon. Otan mielelläni vastaan tietoa siitä, mikä olisi toiminnaltaan luotettava operaattori. Emme ole kaapelin varrella, mutta siis Helsingissä.
EI sillä, Soneran sähköpostipalvelu on niin epäluotettava, etten juurikaan sitä käytä, mutta joskus joku erehtyy lähettämään meiliä Soneran lootaan minullekin. Ehkä tässä saankin aikaiseksi operaattorin vaihdon, kun ajattelin vihdoin terästäytyä ja pistää sen toiminimiyrityksen pystyyn, kun muutaman kerran on tullut tilanne, jossa olisi parempi olla ammatinharjoittajana toiminimellä kuin verokorttifreelancerina. Yhteyden saaminen Soneran asiakaspalveluun on yhtä työlästä kuin operaattorin vaihtaminen, joten ehkäpä siinä vaiheessa siis, kun laskutusosoitetta pitäisi muuttaa.
Valitettavasti minun(kin) usko on mennyt monistakin syistä operaattoreihin.
Harmi, ettet saa Welhoa. Minulla se toimi aikoinaan erinomaisesti. Nyt on ADSL-liittymä, mutta se on yritysliittymä, joten siksi kai toimiikin hyvin (sarkastinen huomautus).
Näköjään tänään havaittavissa sama ongelma Soneran huoneistoliittymässä, joka tulee loppumaan vuoden vaihteessa ja Sonera on ilmoittanut sen siirtyvän asdl-liittymäksi ja lähettävänsä muutospaketin kotiin ja nostataa samakka sähköpostilaatikon kokoa, mutta myös kuukausimaksua neljällä eurolla. En nyt jaksa soitella tuosta viasta, kun sinne on niin vaikeaa päästä. Soneran Internet-avustaja vaan ilmoittaa, että käyttäjänimi ja tunnus ei muka olisi voimassa? Nettiyhteys kuitenkin näyttää toimivan ok. :(
Welhoon olisin päätynyt, jos olisimme kaapelin äärellä, koska siitä olen kuullut hyvää, mutta en pahaa. EIlen jo Soneran palvelu kyseli minulta vähän väliä käyttäjätunnusta ja salasanaa, mutta en ollut sen kanssa puheväleissä, koska tieesin, että vika on siinä, ei minussa. Niinpä en vastannut sille mitään. Tänään jälleen se alkoi pullikoida. Soneralle on ihan turha soitella. Ne on keksineet ovelan strategian: pitäisi olla vika päällä tai sitten pitäisi tarkasti kertoa, keneltä tulee postit viiveellä tai jotain muuta hassua. On niin vaikea myöntää, että on käyttökatkoja keskellä päivää. Itselleni liittymän käyttövarmuus on kuitenkin tärkeää, myös sähköpostin. Siksi olenkin siirtänyt sähköpostipalveluita pois Soneralta vähin erin ja odotan hyvää operaattoria kohdalle.
Meillä on duunissa Sonera, vaikak kotona pääsin siitä jo eroon. Tässä oliko viimeviikolla vai edellisellä joku niiden sähköpostipalvelin oli hajonnut. Todistettavasti hukkui meidän posteja ikuisiksi ajoiksi ja emme voineet lähettää keskenämme toisillemme posteja samassa yrityksessä.
8[ /Ceestä se Sonera on, tai Saatanasta - en ole vielä päässyt selvyyteen.
Halo, heh. Neulekirppu, se olisi yhtä yllättävä avaus kuin oli se, kun terveyskeskuksesta soitettiin minulle kerran ja pyydettiin verenpaineen mittaukseen.
;D mä kyllä aivan oikeasti vinoilin Halolle. Kerran olin hänelle jo vähillä esittäytyä soneran tädiksi kun soittelin, mutta en uskaltanut, kun silloin oli oikeesti asiaa...
Tosiaan, niinpä teitkin, Neulekirppu, Sitä paitsi: Halo on viitseliäämpi kuin minä. Luultavasti tosiaan saisit Halolta vähän äkkinäisemmän lähdön, jos naamioituisit Soneran tädiksi kuin täältä. Minä varmaankin tyytyisin haastattelemaan, kun kerran kiinni saisin.
Minähän irtisanoin Sonerani huonojen kokemusten vuosi vuosi sitten. Päivääkään en ole katunut. Tosin irtautuminenhan oli todella vaikeaa, kun eivät meinanneet edes katkaista laajakaistaani, vaikka sopimus heihin oli päättynyt paria viikkoa aikaisemmin.
Sanoin silloin, että Sonera on kuin tauti, siitä ei pääse eroon, vaikka haluaisikin.
Nyt siis olen vuoden ollut Saunalahden asiakas. Soittaminen asiakaspalveluun tapahtuu joutuisasti ilman tuntien jonottamista, mitä soneran asiakaspalveluun kesti. Itse siis suosittelen Saunalahtea, itselläni ei ole ollut mitään ongelmia heidän palveluiden eikä asiakaspalvelun kanssa. Jonottaminen on kestänyt enintään pari minuuttia.
Maiju, sinulla on samantyyppiset kokemukset kuin Halo Efektillä. Tämä on erittäin outoa. Kuulin junassa kuinka eräs mies selosti kaverilleen, miten vaikea hänen oli päästä tarpeettomaksi käyneestä Welhosta eroon. Olisi tehnyt mieli kysellä tarkemmin. Maiju, entä Saunalahden toimintavarmuus? Hinta? Muuten: Eilen kävin Citymarketissa, jossa tarjottiin Soneran laajakaistaan liittyvää kilpailua. Kilpailussa yritettiin udella, mitä puhelinliittymiä perheessämme on. Ilmoitin kylmästi, että osallistun kyllä 200 euron arvontaan, mutta en kerro, minkä firman liittymiä meillä on.
12 kommenttia:
Sähköpostipalvelu on laajakaistan lisäpalvelu. Käsittääkseni Soneran sopimusehdoista löytyy maininta, ettei se vastaa eikä korvaa siitä aiheutuvia ongelmia ainakaan yksityisasiakkaille. >:(
Jonottaminen tuntuu olevan päivän sana asiassa kuin asiassa.
Olen solminut laajakaistasopimuksen ties koska. En jaksa katsoa, mitä siellä sanotaan. Lisäpalvelu se ei missään tapauksessa silloin ollut. Laiskuuttani vain en ole vaihtanut operaattoria. En tahtoisi joutua ojasta allikkoon. Otan mielelläni vastaan tietoa siitä, mikä olisi toiminnaltaan luotettava operaattori. Emme ole kaapelin varrella, mutta siis Helsingissä.
EI sillä, Soneran sähköpostipalvelu on niin epäluotettava, etten juurikaan sitä käytä, mutta joskus joku erehtyy lähettämään meiliä Soneran lootaan minullekin.
Ehkä tässä saankin aikaiseksi operaattorin vaihdon, kun ajattelin vihdoin terästäytyä ja pistää sen toiminimiyrityksen pystyyn, kun muutaman kerran on tullut tilanne, jossa olisi parempi olla ammatinharjoittajana toiminimellä kuin verokorttifreelancerina. Yhteyden saaminen Soneran asiakaspalveluun on yhtä työlästä kuin operaattorin vaihtaminen, joten ehkäpä siinä vaiheessa siis, kun laskutusosoitetta pitäisi muuttaa.
Valitettavasti minun(kin) usko on mennyt monistakin syistä operaattoreihin.
Harmi, ettet saa Welhoa. Minulla se toimi aikoinaan erinomaisesti. Nyt on ADSL-liittymä, mutta se on yritysliittymä, joten siksi kai toimiikin hyvin (sarkastinen huomautus).
Näköjään tänään havaittavissa sama ongelma Soneran huoneistoliittymässä, joka tulee loppumaan vuoden vaihteessa ja Sonera on ilmoittanut sen siirtyvän asdl-liittymäksi ja lähettävänsä muutospaketin kotiin ja nostataa samakka sähköpostilaatikon kokoa, mutta myös kuukausimaksua neljällä eurolla. En nyt jaksa soitella tuosta viasta, kun sinne on niin vaikeaa päästä. Soneran Internet-avustaja vaan ilmoittaa, että käyttäjänimi ja tunnus ei muka olisi voimassa? Nettiyhteys kuitenkin näyttää toimivan ok. :(
Welhoon olisin päätynyt, jos olisimme kaapelin äärellä, koska siitä olen kuullut hyvää, mutta en pahaa.
EIlen jo Soneran palvelu kyseli minulta vähän väliä käyttäjätunnusta ja salasanaa, mutta en ollut sen kanssa puheväleissä, koska tieesin, että vika on siinä, ei minussa. Niinpä en vastannut sille mitään. Tänään jälleen se alkoi pullikoida. Soneralle on ihan turha soitella. Ne on keksineet ovelan strategian: pitäisi olla vika päällä tai sitten pitäisi tarkasti kertoa, keneltä tulee postit viiveellä tai jotain muuta hassua. On niin vaikea myöntää, että on käyttökatkoja keskellä päivää. Itselleni liittymän käyttövarmuus on kuitenkin tärkeää, myös sähköpostin. Siksi olenkin siirtänyt sähköpostipalveluita pois Soneralta vähin erin ja odotan hyvää operaattoria kohdalle.
Meillä on duunissa Sonera, vaikak kotona pääsin siitä jo eroon. Tässä oliko viimeviikolla vai edellisellä joku niiden sähköpostipalvelin oli hajonnut. Todistettavasti hukkui meidän posteja ikuisiksi ajoiksi ja emme voineet lähettää keskenämme toisillemme posteja samassa yrityksessä.
8[ /Ceestä se Sonera on, tai Saatanasta - en ole vielä päässyt selvyyteen.
Halo mä en voi kohta vastustaa kiusausta... mä rimputan sulle joku päivä ja esittäydyn soneran tätinä ;D
Halo, heh.
Neulekirppu, se olisi yhtä yllättävä avaus kuin oli se, kun terveyskeskuksesta soitettiin minulle kerran ja pyydettiin verenpaineen mittaukseen.
;D mä kyllä aivan oikeasti vinoilin Halolle. Kerran olin hänelle jo vähillä esittäytyä soneran tädiksi kun soittelin, mutta en uskaltanut, kun silloin oli oikeesti asiaa...
Tosiaan, niinpä teitkin, Neulekirppu, Sitä paitsi: Halo on viitseliäämpi kuin minä. Luultavasti tosiaan saisit Halolta vähän äkkinäisemmän lähdön, jos naamioituisit Soneran tädiksi kuin täältä. Minä varmaankin tyytyisin haastattelemaan, kun kerran kiinni saisin.
Minähän irtisanoin Sonerani huonojen kokemusten vuosi vuosi sitten. Päivääkään en ole katunut. Tosin irtautuminenhan oli todella vaikeaa, kun eivät meinanneet edes katkaista laajakaistaani, vaikka sopimus heihin oli päättynyt paria viikkoa aikaisemmin.
Sanoin silloin, että Sonera on kuin tauti, siitä ei pääse eroon, vaikka haluaisikin.
Nyt siis olen vuoden ollut Saunalahden asiakas. Soittaminen asiakaspalveluun tapahtuu joutuisasti ilman tuntien jonottamista, mitä soneran asiakaspalveluun kesti. Itse siis suosittelen Saunalahtea, itselläni ei ole ollut mitään ongelmia heidän palveluiden eikä asiakaspalvelun kanssa. Jonottaminen on kestänyt enintään pari minuuttia.
Maiju, sinulla on samantyyppiset kokemukset kuin Halo Efektillä. Tämä on erittäin outoa.
Kuulin junassa kuinka eräs mies selosti kaverilleen, miten vaikea hänen oli päästä tarpeettomaksi käyneestä Welhosta eroon. Olisi tehnyt mieli kysellä tarkemmin.
Maiju, entä Saunalahden toimintavarmuus? Hinta?
Muuten: Eilen kävin Citymarketissa, jossa tarjottiin Soneran laajakaistaan liittyvää kilpailua. Kilpailussa yritettiin udella, mitä puhelinliittymiä perheessämme on. Ilmoitin kylmästi, että osallistun kyllä 200 euron arvontaan, mutta en kerro, minkä firman liittymiä meillä on.
Lähetä kommentti