30.10.07

Kuinka hankalaa operaattorin vaihtaminen on?

Sonera ilmoitti juuri, että se "uudistaa" palveluaan. Uudistus tarkoittaa ainakin, että Fonectan Finder, joka on ainoa käyttämäni lisäpalikka, poistuu tarjottimelta.
Viesti aktualisoi jälleen mielessäni operaattorikilpailutuksen. Nyt mietin, miten kauan pitää olla ilman nettiä, jos vaihtaa operaattoria. Olisi kiva tietää, mistä saa parhaan hinta–laatusuhteen Helsingissä ja minkä operaattorin asiakaspalvelu toimii, jos sitä tarvitaan. En tarvitse kovin leveää kaistaa ja meillä ei ole kaapelia.

6 kommenttia:

Halo Efekti kirjoitti...

Heh, minun tapaukseni tiedätkin. Hetkeäkään en ollut ilman nettiä, että teknisesti siirto onnistui mainiosti - mutta se laskutuspuoli, kun Sonera ei lakkaa laskuttamasta vaikka en ole enää sen asiakas, meni kuluttajavalitukseen (mikä asia on edelleen kesken) vaikka kuluttaja-asiamies on onneksi jo tullut apuuni.

Kirsi Myllyniemi kirjoitti...

Eli pitää ilmeisesti käydä ainakin hakemassa kirjallinen varmistus irtisanomisesta Soneran konttorista, jotta ei joudu maksamaan laskuja kuukausitolkulla.
Kauanko sinun nettisi olikaan poikki?

Halo Efekti kirjoitti...

Netti ei ollut sinänsä poikki yhtään, mutta samanaikaisesti Soneralla oli niitä viikkotolkulla jatkuneita linjaongelmia, jotka laukaisivatkin siirtohalukkuuteni lopullisesti. Eli siis en oikeastaan päässyt kuukauteen nettiin kun olin vielä Soneran asiakas, mutta heti kun Elisan asiakkuus alkoi pääsin ja se ilo on jatkunut katkeamattomana. Katkeamattomana on jatkunut myös Soneranpaskan laskutusepisodi - vaikka minulla ei ole niiden kanssa enää mitään asiakassuhdetta sen koommin, kun luurikin on Saunalahden kanssa kimpassa.

Kirsi Myllyniemi kirjoitti...

Tuo laskutusfarssi olisi kyllä lehtijutun väärtti. Tiedätkö, onko muilla ollut vastaavia ongelmia Soneran kanssa?

Salka kirjoitti...

Meillä Sonera on toiminut moitteettomasti jo 6 vuotta. Nopeuksia on montaa erilaista, meilläkin ollut ainakin kolmea sorttia. Asiakaspalvelukin on ystävällinen ja ymmärtäväinen myös onnettoman typerissä kysymyksissäni:)

Kirsi Myllyniemi kirjoitti...

Minulla on ollut Soneran nettiyhteys paljon pidempään, toistakymmentä vuotta, joten Soneran tason olen tullut tuntemaan. Pääkaupungissa ei noita Halo Efektin kokemia yhteysongelmia kovin paljon ole ollut (jossain määrin, lähinnä sähköpostiserverin ongelmia ja suuria viiveitä sähköpostiliikenteessä).
Sonera-asiakkuuteni suurimmat ongelmat ovat olleet asiakaspalvelussa: silloin harvoin kun minulla on ollut kysyttävää, olen joutunut odottamaan tuntikausia linjoilla tai en ole saanut yhteyttä ja jos olen saanut yhteyden, ei paikalta ole löytynyt ketään mäkkiosaajaa, ovat vain tyytyneet arvailemaan ja minä olen maksanut puhelu"tuki"maksun.
Kun nyt ilmoittivat palvelun heikennyksestä, mutta pahaa pelkään, ettei palvelun hinta kuitenkaan laske. Operaattorin vaihtaminen vaatii viitseliäisyyttä, mutta kilpailutus on ilmeisestikin ajoittain hyvä tehdä.