3.9.07

Soneran palvelukaistan nopeus ja hinta

Sain äsken vastauksen 13.8. Soneran asiakastunnusten kautta lähettämääni akuuttiin palvelupyyntöön. (Sähköpostiviestit kun viipyvät matkalla välillä päiväkausia). Vastaus tosin ei ollut mistään kotoisin, vaan tarjosi maksullisen puhelinpalvelun numeroa avuksi.
Ovatko muut operaattorit yhtä nopeita vastaamaan?

9 kommenttia:

Enni kirjoitti...

Samansuuntaisia kokemuksia Sonerasta: meillä kesti jotain yli kahdeksan viikkoa luvatusta saada asennetuksi adsl-laajakaista, vaikka se oli tilattu ainakin kuukautta ennen toivottua asentamisajankohtaa... :D

KirsiMy kirjoitti...

Ja kuitenkin jäit Soneran asiakkaaksi? Miksi ihmeessä? (Ei sillä, minäkin olen vielä Soneran asiakas.)
Onko muillakin operaattoreilla näin hitaita laajakaistan toimitusaikoja?

Halo Efekti kirjoitti...

No sä tiedät kantani Soneraan ;D

Vaan sitähän ne toivovat että mahdollisimman pitkälle koetetaan roikkua omatoimisesti mukana, ei kysellä mitään - maksetaan vain lasku.

Rehellisesti sanoen kun Elisalta ei ole tarvinnut vielä kysellä teknistä neuvoa - niin en tiedä kauanko avun saanti siellä kestää, mutta siinä yhdessä asiakassuhteen alkuun liittyvässä jutussa mitä kysyin niilta, sain tietäväisen henkilön puhelimeen n. 5 minuutissa.

Anonyymi kirjoitti...

Olisiko ollut noin pari vuotta sitten, kun lähetin Elisan sähköpostitukeen kysymyksen siitä, miksi Elisan adsl:llä en päässyt eräälle www-sivulle, joka kuitenkin avautui puhelinmodeemia käyttämällä. Odottelin vastausta useamman viikon, eikä sitä tullut. En tiedä, olisivatko joskus vastanneet, mutta ehdin siinä välissä vaihtaa Welhon asiakkaaksi.

KirsiMy kirjoitti...

Halo ja Niko, en ole vielä jättänyt tätä SOneraa, kun epäilen, että operaattorin kanssa on vähän niin kuin avioliiton: ei se vaihtamalla parane, ehkä viat vahtuvat kumppanin myötä, mutta operaattoria voin kyllä vaihtaa, jos löytyy palvelua ja sopuhinnalla.

Anonyymi kirjoitti...

Minulle Sonera on ainakin ilmoittanut, että eivät tod. ehdi vasta sähköposteihin kuin viipeellä, eli ota yhteyttä puhelimitse. Ja sehän kestää... ja kestää.... Eli siinä mielessä kehnoa palvelua. Eivät kyllä ole mokanneet kuin yhden kerran ja yhteys on toiminut mainiosti, on kohtuuhintainen jne. Ja korjasivat sen tekemänsä virheen, sain vielä hyvistystäkin! En voi ihan hirveästi mollata...

KirsiMy kirjoitti...

Kestää ja maksaa. Sain aika karmean puhelinlaskun, kun kerran selvittelin erästä ongelmaa, joka johtui aivan pelkästään Sonerasta, mutta minähän sen laskun maksoin.
Olen lukuisia kertoja valittanut Soneran luokattomasta tiedottamisesta: jos niillä on sanotaan nyt sähköpostipalvelimessa vika, ne pistää siitä tiedon nettiin kolmen päivän kuluttua! Sillä saavat hankituksi puhelinhelpin maksuja.
Minulla on aika-ajoin ollut ongelmia niiden sähköpostien viipymisen tähden.

Anonyymi kirjoitti...

Hmph, paha. No, en käytä Soneran sähköpostipalveluita, käytän ihan muita... Hulluinta oli muutoin taannoin, kun lähes kaikki Soneran nettiyhteydet takkusivat, siitä oli vain ilmo Soneran etusivulla - jonne ei siis päässyt. Piti soittaa kaverille, voisiko hän tsekata, mättääkö Soneralla joku vai onko itsellä koneessa tai yhteydessä vikaa. Eli kannattaa pitää muitakin sähköposteja kuin Soneran - tai siis minä en käytä Soneran meiliä lainkaan!

KirsiMy kirjoitti...

Polgara, minäkin olen siirtynyt pääasiassa muihin kuin Soneran sähköpostipalveluihin, mutta kun pop-sähköpostin lähtevät puoli pitää kierrättää kuitenkin tuon hiivatin Soneran kautta.
Tuollaista se Soneran suhtautuminen asiakkaisiin on ollut: jos nettiyhteys pelaa ja sähköpostipalvelimet takkuavat, asiasta ei tiedoteta netissä, tai jos tiedotetaan, se tapahtuu päivä, parin viipeellä. Jos taas nettiyhteys saadaan kokonaan katkeamaan, silloin asiasta tiedotetaan nettisivulla.