Eilen illalla televisiouutisissa kerrottiin, että valtaosa sähköpostiliikenteestä on roskapostia. Kyllä kai, sillä esimerkiksi omat viestini menevät Soneran ja muutamien isojen vastaanottajien roskapostisuodattimista roskapostilaatikkoon! Pöh.
Itse saan yhtä paljon roskapostia kuin asiallistakin postia, joten ymmärrän, että ongelma on iso. Tuntuu kuitenkin harmilliselta, että joudun nykyisin lähettämään papereita ihmisille sen tähden, että Sonera luokittelee liitteeni roskapostiksi.
6 kommenttia:
Minäkin olen kyllä ihmetellyt luukkuun tulevaa postia. Sinne tulee paljon englanninkielistä roskapostia, jotka poistan. Sitten joku blogituttu kun laittaa postia, niin ne eivät ole tulleetkaan. Mistäköhän syystä. Näin kävi juuri eilen. Saishan siihenkin maksullisen roskapostisuodattimen...poistaisikohan se sitten myös ne oikeat postit, joita odotan?
Sulla on Soneran yhteys kuten minullakin. Tämä ongelma on ollut itselläni kaikkein vaikein suhteessa toisiin Soneran asiakkaisiin.
Mullakin on Soneran kautta sähköposti, jota käytän vain yksityisasioissa. Just tällä viikolla kävi että lähettämäni viesti oli joutunut roskapostikansioon vastaanottajalla ja hän sen ensimmäisellä kerralla tuhosi muun tauhkan mukana vahingossa. Toisella lähetyskerralla hän sai sen ongittua itselleen.
Käsittääkseni minulla se johtuu siitä että mun tapauksessa on se "etunimi.sukunimi" eri kuin se nimi mikä tulee kohtaan lähettäjä.
Ärsyttävää ja TODELLA turhauttavaa!
Sitten julkisesti ilmoittamaani toiseen sähköpostin oli tullut viimeviikolla muutamassa päivässä yli 400 englanninkielistä spämmiä, joista onneksi suurin osa oli siellä roskapostikansiossa valmiiksi.
Kai sitä pitää asennoitua jotenkin niin, että olemme samalla puolella operaattoreiden kanssa taistelussa roskapostia vastaan. On vain vaikea psyykata itseään tällaiseen asenteeseen, kun omia posteja katoaa tai niitä ei saada auki.
Minusta jotenkin vaikuttaa siltä, että operaattoreiden käyttämissä työkaluissa olisi parantamisen varaa, ainakin siis Soneran, jonka asiakas edelleen jostain kumman syystä olen.
Sitä minäkin Kirsi ihmettelen, että miksi vielä olet Soneran asiakas. Aika uhkarohkeaa meinaan :o)
Maiju
No tiedoksi vaan, että minä en suostuisi Soneran sähköpostiasiakkaaksi, vaikka siitä erikseen maksettaisiin. Minusta on täysin anteeksiantamatonta, että yhtiö mitoittaa resurssinsa alakanttiin: kuten muistatte, taannoin koko yhtiön asiakaskunnan postit lakkasivat kulkemasta viikkokausiksi, kun sattui isompi roskapostiaalto. Samaan aikaan kilpailijoilla ei ollut juuri mitään ongelmia.
Omat sähköpostini ja www-sivuni palvelintila ovat pieneltä jyväskyläläisoperaattorilta, johon voin luottaa ja jonka henkilökunnan tunnen. Jos tulee ongelmia, yksi nopea soitto riittää ja sen jälkeen tapahtuu.
Vastaavanlaisia operaattoreita on Suomessa paljon: niiden on tehtävä työnsä hyvin, koska se on menestymisen edellytys markkinoilla.
Olen harmissani katsonut näiden suurten operaattoreiden toimia. Ennen niillä oli monopoliasema ja sen aikainen ylimielisyys ei ole vielä karissut tähänkään päivään mennessä.
Lähetä kommentti